Hogyan készíthető figyelemfelkeltő Facebook hirdetés

Elmagyarázzuk miként hozhat látványos eredményeket egy saját kezűleg összeállított Facebook hirdetés kampány.

Lehetséges jó eredménnyel saját Facebook hirdetés készítése?

Az utóbbi hetekben ügyfeleink számos esetben fordultak hozzánk online marketing tanácsért. A beszélgetéseken rendszeresen visszatérő téma volt a közösségi médiás hirdetés kérdése.

Különösen olyan vállalkozók érdeklődtek a saját kezű reklámkészítés felől, akik egyszemélyes hadseregként maguknak szeretnék hosszú távon is megoldani a hirdetési posztok elkészítését és a hirdetés managelését egyaránt.

Ebből a jelenségből arra következtetünk, hogy a bezárkózás ideje alatt egyre többen kezdik el fontolgatni a szociális hálón keresztül történő ügyfélszerzés lehetőségét.

A Marketing Koalánál mindig szívesen fogadjuk az újító elképzeléseket, ezért jelenlegi posztunkban kifejezetten a hasonló helyzetben lévő kisvállalkozások tevékenységét szeretnénk hasznos információkkal támogatni.

kis költségű, de hatékony Facebook hirdetési kampány

A jól teljesítő hirdetés előállítása időigényes kreatív munka. Általános esetben kettő kulcsfontosságú változó van a képletben. Ahhoz, hogy a végeredmény számodra kedvező eredményt hozzon, a hirdetés tartalmát és célzási beállításait körültekintő módon meg kell, hogy határozd.

1, A Facebook hirdetés tartalma

A közösségi médiás hirdetésed csak és kizárólag akkor lesz eredményes, ha képes megtörni a reklámzajt. Éppen ezért a figyelemfelkeltő, élénk, színes képek előnyösek a számodra. Fontos, hogy a hirdetési kép ne tartalmazzon nagy mennyiségű szöveget, mert ezt a Facebook hirdetéskezelő algoritmusa leminősíti (és egyébként sem olvassa el a kutya sem). Általában az olyan képek hatékonyak, amiken valamilyen kifejező mimikájú emberi arcot láthatunk.

A hirdetési kép mellett a másik legfontosabb tartalmi elem a szöveg. Itt kifejezetten lényegre törőnek és frappánsnak kell lennünk. Tartózkodjunk a hosszas elemzésektől, hosszas leírásoktól és konklúzióktól. Az egy-két mondatos figyelemfelkeltő frappáns szövegek általában jóval fogyaszthatóbbak az olvasók számára.

2, A hirdetés célzási beállítások használata

Célzásnál nagyon fontos meghatároznunk a hirdetésünk valós közönségét. Szűrjük le a szolgáltatásunkat nemre, életkorra, lakóhelyre. Fontos, hogy a hirdetésünk közönségére precíz, gondosan körüljárt módon szűrjünk.

A legfontosabb tévhit: Azt gondolnánk, hogy legtöbb esetben az otthon összerakott Facebook kampányok legnagyobb problémája a hibás, gyenge tartalom, azonban ez nem így van. A megfigyeléseink alapján az önjelölt marketingesek legnagyobb része a célzási beállításokat baltázza el.

HIBÁS az a feltételezés, hogy egy 50-es években járó férfiaknak szóló hajsampon esetén a célzás 40-től 60 éves korig terjed, csak azért „hogy tuti legyen”. Egy ilyen beállítással a hirdetésed nem lesz hatékony, hiszen a valós célközönség a beállított célközönséghez mérten csupán csak a harmada lesz.

A helyes beállítás sokkal inkább az, ha az 52-től 58-ig terjedő férfiakra célzod a kampányt, tehát a korcsoport alsó-felső hányadából inkább picit lecsípsz.

Ugyan ez a helyzet a földrajzi célzás esetén. Ahhoz, hogy hatékonyan hirdethess, tudnod kell, hogy a célközönséged pontosan hol tartózkodik. Kerüld az egész országot célzó hirdetéseket, ugyanis Magyarországon a városi és vidéki fogyasztók szokásai nagymértékben eltérnek egymástól. Nem is beszélve arról, hogy hazánkban a keleti és a nyugati régiók általános fogyasztói kosara is teljesen különböző.

Ne félj kísérletezni a hirdetéseddel

Nem feltétlenül igaz, hogy a hatékony kampány drága. Valójában a rosszul beállított, alacsony konverziójú kampány kerül igazán sok pénzbe!

Mielőtt minden pénzed feltennéd egyetlen lóra, ne felejtsd el megnézni, hogy mit tud a többi. Ebből kiindulva sokkal inkább előnyös több, pici költségvetésű reklámmal tesztelni a célközönséget. Végül a legsikeresebb hirdetést extra pénzzel megtolva maximalizálhatod a hatékonyságodat.

A legjobb módszer, ha minimum kettő, de inkább három hirdetést hozol létre és azok hatékonyságát ugyanazon mérőszámok összehasonlításával vizsgálod. Ilyen mérőszám lehet például a hirdetésre kapott lájkok vagy kommentek száma, ha a hirdetésed célja mondjuk a márkád népszerűsítése. Ha a hirdetésed célja egy konkrét termék eladása, akkor a fő mérőszámod valószínűleg a költség és bevétel konverziójának százalékos aránya.

Egy utolsó gondolat a Facebook hirdetésről

Nem véletlen, hogy a marketing éppen olyan felsőfokú végzettséget és több éves gyakorlást igénylő szakma, mint az orvosi hivatás. Ezen a példán tovább indulva – egy kisebb megfázás esetén könnyen segíthetsz magadon egy „jól bevált népi praktikával”, de komoly panasz esetén muszáj, hogy orvoshoz fordulj, hiszen nem fogod tudni magadon kikísérletezni melyik gyógyszerből és mennyire van szükséged.

Ahogy az orvoslásban, úgy a marketingben is számos eljárás és „gyógymód” létezik. Azt eldönteni, hogy épp mi a számodra megfelelő, viszont csak tapasztalt szakember fogja tudni. Ha vállalkozóként komoly szolgáltatást szeretnél nyújtani ügyfeleidnek, akkor egy ponton túl Te sem fogod tudni elkerülni, hogy marketinges szakértőt vonj be a munkádba.

Mi a Marketing Koalánál nem csak tisztában vagyunk a hirdetési eljárásokkal, de azt is pontosan meg tudjuk határozni, hogy neked melyik marketing-gyógymódra, milyen csomagolásban és mekkora dózisban van szükséged.

Érdeklődsz szolgáltatásaink iránt?

Mi szívesen segítünk abban, hogy megtaláld a számodra legkedvezőbb megoldást.
Nincs más dolgod, csak töltsd ki az alábbi rövid űrlapot, mi pedig hamarosan felkeresünk…

Kapcsolat

Fordulj hozzánk bátran az alábbi elérhetőségeink bármelyikén:

Budapest 1144
Szentmihályi út 20-22.
Földszint 2.

Üzenj nekünk!