Hogy válaszd ki a megfelelő színt a márkádnak

A látott szín nagyban meghatározza, hogy dolgozzuk fel a minket ért környezeti hatásokat. A használt szín a weboldalak esetében is fontos!

A színhasználat fontosabb, mint azt gondolnánk…

A színek emberi agyra gyakorolt hatása valós, tudományos jelenség. Kutatások már többször megerősítették, hogy színtől függően eltérő módon dolgozzuk fel a minket ért külső környezeti hatásokat. Ez akkor is így van, ha épp nem érzékeljük tudatosan a jelenséget.

A piros szín például serkenti a vérkeringésünket. Ezzel szemben a kék szín nyugtató hatást vált ki belőlünk. A kutatók elméletét az építészet és a városrendezés számos esetben igazolta már. A feljegyzések szerint Tokióban a vasút környéki lámpák kék fényűre cserélése után az öngyilkosságok száma 74%-al csökkent minden érintett vonalon. Emellett a kék fények használata az utcai bűnözés mértékét is visszaszorította.

Az sem a véletlen műve, hogy a rendőrség és más bűnmegelőzésért felelős szervezetek fő színválasztása is általában a kék valamely árnyalata.

A palettánk színei

Amikor vállalkozásunk számára arculatot tervezünk, akkor mindenképpen fontos odafigyelni a következő alapszínek jelentésére:

Piros

A piros szín hangsúlyos és figyelemfelkeltő. A piros szín szimbolizálja a szenvedélyt, élettel teliséget, vagy akár az agressziót is. Gondoljunk csak a vörös szőnyeg feltűnéskeltő jellegére, a szeretetet kifejező piros szívre, vagy akár a vörös STOP tábla figyelemfelhívó hatására.

Narancssárga

A narancssárga szín összekapcsolódik az energiával, a játékossággal és sok e-commerce oldal esetén az alacsony árral is. A webfejlesztés során a narancsszín nagy előnye, hogy előhozza a márka fiatalos oldalát és megragadja az impulzusvásárlók tekintetét.

Citromsárga

A citromsárga a nap színe. Így a sárga színről sokaknak a boldogság és a nyár jut eszébe. Érdemes ugyanakkor a sárgával csínján bánni! Kutatások igazolták, hogy a rikító sárga szín túlzott látványa aktiválja az agy szorongásért felelős területeit, így a teljesen sárga látvány számos ember számára kellemetlen élmény lehet.

Zöld

A zöld a természetesség színe. Szorosan kapcsolódik az egészséghez, a jóléthez és a környezetbarát gondolkodáshoz. A zöld szín leginkább olyan márkák számára előnyös, mely organikus és természetes termékeket kínálnak, vagy olyan témákkal foglalkoznak, mint például a túrázás.

Kék

A kék szín látványa bizalmat gerjeszt és felébreszti bennünk a biztonság érzését. Emellett bizonyítást nyert az elmélet, mely szerint a kék szín nyugtató hatással van az emberekre. Így a kék szín használata weboldalakon kifejezetten hívogató és barátságos benyomást kelt. Sokoldalúsága és élénksége miatt a kék szín nagyon népszerű a webfejlesztők körében.

Lila

A lila a nemesség és az uralkodás színe, éppen ezért gyakorta kapcsolódik eleganciához, minőséghez és a prémium termékekhez. A lilát sokszor választják színül olyan márkák, melyek magas rangú luxuscikkeket forgalmaznak.

A színek és a márka kapcsolatának jövője

Az egyes szektorokon belül versengő vállalatok harca miatt egyre több kutatás kapcsolódik a termékek és szolgáltatások eladhatóságának javításához. A kutatók számos eszközzel – mint például EEG vizsgálat, vagy szemkamera – próbálják meghatározni a fogyasztók viselkedését a weboldalakon.

Ennek köszönhetően fokozatosan egyre pontosabb képet fogunk kapni az emberi viselkedésről és az elme működéséről. Ennek megfelelően pedig a weboldalainkat és webáruházainkat is tovább fejleszthetjük majd a jövőben.

Szeretnéd megjelenésed a következő szintre emelni?

A Marketing Koala a színek szakértőjeként Neked is szívesen segít, hogy márkád tovább fejlődhessen.
Az alábbi kapcsolati űrlap kitöltésével könnyedén jelezheted számunkra az igényed.

Kapcsolat

Fordulj hozzánk bátran az alábbi elérhetőségeink bármelyikén:

Budapest 1144
Szentmihályi út 20-22.
Földszint 2.

Üzenj nekünk!