A nyerő tartalomgyártás három alaptörvénye

Azért, hogy a Marketing Koala segítse a vállalkozókat, összegyűjtöttünk 3 tartalomgyártás segítő alaptörvényt, melyekkel növelheted elérésed.

A tartalomgyártás határozza meg, hogy ki talál rá a vállalkozásodra

Az internet egy meglehetősen zsúfolt, nyüzsgő hely a vállalkozók számára.

Ha jobban utána járunk, kiderül, hogy világszerte jelen pillanatban is 1,74 milliárd weboldal működik. Így nagy valószínűséggel létezik már olyan alternatív cég, amely a vásárló szempontjából hozzánk hasonló szolgáltatást nyújt. Ez nagyságrendileg olyan, mint amikor a csillagos égre tekintünk fel… Első ránézésre egyformák a csillagok, mégis, ha egy távcsővel közelebbről megnézzük őket, akkor észrevesszük az egyes különbségeket.

Mi vállalkozók pontosan ilyen csillagok vagyunk a fogyasztók szemszögéből. Ahhoz viszont, hogy kitűnjünk a környezetünkből, érdekes tartalmakkal kell felhívnunk magunkra a figyelmet. Hiszen, ha az ügyfelek nem látnak bennünket, akkor nem is fognak vásárolni tőlünk.

Azért, hogy a Marketing Koala segítse a vállalkozók dolgát, összegyűjtöttünk 3 tartalomgyártási alaptörvényt. Ezek betartásával a csillagod fénye könnyebben érheti el a fürkésző tekinteteket és ezáltal hatékony módon növelheted ügyfeleid számát.

1, Ismerd meg a tartalmat fogyasztó közönséged

Első körben triviálisnak tűnhet ez a kijelentés, mégis számos vállalkozó kudarca mögött ennek a hiánya áll. Ezért minden egyes feltöltés előtt tedd fel magadnak a következő kérdéseket: Ki valójában a célcsoportom? Ki lehet az a másodlagos célcsoport, aki továbbadja az olvasott/látott információt az elsődleges célcsoportomnak? Hogy fogják ezek az emberek megtalálni a tartalmamat?

Magyarország közösségi médiás kommunikációját 6 igazán jelentős közösségi média platform osztja meg egymás között. Ezek a Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat, Twitter és a Youtube.

Hogy megfelelően elérhesd a közönséged, először tudnod kell, hogy a rád kíváncsi olvasók melyik közösségi médiás csatornát mikor, hogyan és mire használják. Bár ez minden szolgáltatási szektor számára eltérő, a számodra legelőnyösebb megoldás valószínűleg két vagy három közösségi médiás felület megfelelő arányú kombinációjából áll majd össze.

2, Szegmentáld a témáidat

A közönségünk összetétele nagyban meghatározza a témáink palettáját is. Válasszunk ki maximum 4-5 olyan témakört, amikről írunk. Próbáljuk a témáinkat úgy beosztani, hogy változatos legyen a mondandónk, de ne legyen benne túlságosan nagy kilengés, ezzel kitérve a célcsoportunk fókuszából.

Ha például egy mérnöki szolgáltató céget veszünk alapul, ott is megvan az a 4-5 nagy kategória, amikhez kapcsolhatjuk a tartalmakat. (Például: kivitelezés, üzemeltetés, takarítás, őrzés-védelem, hibajavítás.) Ha írunk egy bejegyzést, felteszünk egy videót vagy képet, akkor az legyen azonosítható a kategóriáinkkal. Emellett figyeljünk arra is, hogy a témaköreink ne legyenek túlreprezentálva, mivel az egysíkúvá teszi a kommunikációnkat.

3, Ne legyél öncélú a tartalmaiddal

Fontos megértenünk, hogy a közzétett tartalmaink nem nekünk szólnak, hanem azokat az olvasóink igényeinek megfelelően kell csomagolnunk. Éppen ezért tartózkodjunk az olyan öncélú témáktól és megfogalmazásoktól, mint a saját anyagi helyzetünk, magas életminőségünk vagy márkás autónk.

Habár az úgynevezett „flexing” jelenség különösen jellemző a magyar társadalomban a kiemelkedően kereső egyéni és kisvállalkozókra. Az mégis sokkal célravezetőbb számunkra, ha a vállalkozói csatornánkon nem mi, hanem a tartalmunk fogyasztói állnak a középpontban. Így követőink jobban tudnak majd azonosulni velünk és az üzenetünkkel is.

Ha például be szeretnéd mutatni a vállalkozásod sikerét, akkor ne úgy csináld, hogy a tengerparton állva levideózod magad. Próbálj inkább közzétenni egy infógrafikát vagy esettanulmányt, ami látványos módon bemutatja mennyiben javította szolgáltatásod az ügyfeled életét a bevezetés után vagy az elmúlt 1 év leforgása alatt. Az is remek alternatív megoldás, ha interjút készítesz egy elégedett ügyfeleddel, aki kérdéseidre válaszolva elmagyarázza, miért is vagy Te a legjobb választás (testimonial).

Érdeklődsz tartalomgyártás további lehetőségei iránt?

Mi szívesen segítünk abban, hogy megtaláld a számodra legkedvezőbb megoldást.
Nincs más dolgod, csak töltsd ki az alábbi rövid űrlapot, mi pedig hamarosan felkeresünk…

Kapcsolat

Fordulj hozzánk bátran az alábbi elérhetőségeink bármelyikén:

Budapest 1144
Szentmihályi út 20-22.
Földszint 2.

Üzenj nekünk!