A hatékony landing oldal fő jellemzői

A következő néhány bekezdésben komplett útmutatást számodra, amit követve optimális konverzióval rendelkező landing oldal hozható létre.

A hirdetési érme másik oldala: a landing oldal

A korábban közzétett tudásanyagunkban részletesen beszámoltunk arról, hogy milyen egy jó Facebook hirdetés, és hogyan irányíthat kevés ráfordítással forgalmat a weboldalunkra. Azonban az sem mindegy, hogy a hirdetésre kattintó, szolgáltatás iránt érdeklődő potenciális ügyfeleket milyen tartalom fogadja a link túloldalán. Éppen ezért fontos nagy hangsúlyt fektetniünk a landing oldal elkészítésére.

Azért, hogy a honlapra irányított forgalmat megbízható módon bevétellé konvertálhasd a landing oldaladnak számos feltételnek kell megfelelnie.

A leggyakoribb hibák a landing oldal elkészítésében

Elsősorban a landing oldalon az ügyfélnek információt kell, hogy adj a szolgáltatásod főbb jellemzőiről. Sőt mi több, az ügyfélnek erőfeszítés nélkül, könnyedén kell rátalálnia a legmeggyőzőbb érveidre és arra, hogy a szolgáltatásod az ő számára miért nélkülözhetetlen.

A híres mondás intelme szerint „mindenki a saját lovát dicséri”. Te lehetőleg tartózkodj az ilyesmitől, ezért a saját szolgáltatásod bemutatásánál legyél objektív és tárgyilagos. A szubjektív – érzésekre épülő – leírásokat kerüld el! Ehelyett inkább „testimonial” jellegű névvel és fényképpel ellátott ügyfélvélemények közzétételével mutasd be a szolgáltatást vagy a terméket. Ez a megoldás sokkal hitelesebb és nagyobb meggyőző erővel bír a látogatók olvasatában.

A legnagyobb hiba landing oldalakon, hogy a termék leírása és maga a tálalás remek, azonban nincs konkrét ajánlat feltüntetve. Ez azért sem előnyös, mert az ügyfél így nem tudja eldönteni, hogy számára ez mennyibe is kerül. A levélben érdeklődés vagy a kapcsolati űrlap kitöltése pedig sokkal macerásabb, mint egy kattintással kosárba tenni valamit. Ezért minden esetben készíts konkrét, jól érthető ajánlatot!

A sorrend a kulcs

A következő néhány bekezdésben komplett receptet adunk át számodra, amit követve általános felhasználású, optimális konverzióval rendelkező landing oldalt hozhatsz létre saját részére.

A landing oldal receptje egész pontosan 3+1 összetevőből áll:

1, A bevezetés: Ez a nagyjából egy képernyőt kitöltő rész tartalmazza a SEO barát címet és egy két bekezdéses rövid, de lényegretörő leírást a termékről (nagyjából 4 mondat). Ezek mellett (lehetőleg jobb oldalon) álljon egy álló tájolású, terméket ábrázoló kép. A szöveg alatt pedig jeleníts meg egy gombot, amit megnyomva az ügyfél egyből az ajánlatra ugorhat.

2, A részletes leírás: Bevezetést követő szakasz nagyjából 1-2 képernyő hosszúságú. Ez tartalmazza a termék vagy szolgáltatás részletes leírását. Ha ismered a működését, alkalmazhatsz storytellinget is. Ezt példázva tehetsz ki képet a termékről (akár használat közben) és a termék tanúsítványairól, elismeréseiről (ha van ilyen). A leírás alá pedig kerüljenek a már emlegetett pozitív ügyfélvélemények, nagyjából 4-6 darab.

Fontos tudnod, hogy az általános jellegű tudás alkalmazása általános kihívások leküzdésére alkalmas.

Miért?
Egész egyszerűen azért, mert a Te piaci résed és célcsoportod eltérhet az átlagostól.
Annak érdekében, hogy a Te konkrét problémádra a legjobb konverzióval rendelkező weboldalt kapd, keress fel egy erre specializálódott szakértőt, vagy fordulj bizalommal a Marketing Koala csapatához!

3, Maga az ajánlat: Lehetőleg kiemelt, kártyás megoldással, hogy megfelelő módon elüssön a felette lévő tartalomtól. Általánosságban elmondható, hogy az ajánlat megjelenítése kell, hogy legyen a leglátványosabb. Ha igazán szeretnél profi hatást kelteni, akkor felsorolás jelleggel konkretizálva írd le a termék vagy szolgáltatás fő összetevőit és az ajánlat tartalmát. Ezek alatt jelenítsd meg az árat és tedd mellé, hogy az ajánlati árad tartalmaz-e áfát.

+1, A meggyőzés: Befejezésként az ajánlat alatt közzétehetsz olyan tartalmakat, amik tovább edukálják a vevőidet és a fenti 3 rész kívánalmainak nem feleltek meg, vagy nem fértek már oda. Ide tehetsz még fényképgyűjteményt, kimaradt referenciákat, esetleg a termékedet bemutató videókat. De ne feledkezz meg róla, hogy a kevesebb mindig több! Ennek fényében légy lényegre törő és ügyelj az esztétikus megjelenítésre.

A Te vállalkozásod megoldotta már az internetes értékesítést?

Ha nem, akkor a Marketing Koala szívesen segít a növekedés beindításában! Nincs más dolgod, csak töltsd ki az alábbi rövid űrlapot és mi pedig hamarosan felkeresünk.

Kapcsolat

Fordulj hozzánk bátran az alábbi elérhetőségeink bármelyikén:

Budapest 1144
Szentmihályi út 20-22.
Földszint 2.

Üzenj nekünk!